• algemene inleiding + werkwijze
  • HB-atelier
  • trainingen
  • algemene inleiding + werkwijze
  • training en coaching
  • huiswerkbegeleiding
  • algemene inleiding + werkwijze
  • coaching
  • cursus Kijk op hoogbegaafdheid
  • thema-avonden
  • algemene inleiding + werkwijze
  • producten
  • studiemiddagen
  • cursus Kijk op hoogbegaafdheid

Kinderen

Je kind is hoog begaafd of je vermoedt dat dit zo is.

 

  • algemene inleiding + werkwijze
  • HB-atelier
  • trainingen

Jongeren

Je weet van jezelf dat je hoogbegaafd bent of denkt dat dit zo is.

 

  • algemene inleiding + werkwijze
  • training en coaching
  • huiswerkbegeleiding
i

Kinderen

Als je zoon of dochter hoogbegaafd is, kan deskundige begeleiding nodig zijn.

 

  • algemene inleiding + werkwijze
  • coaching
  • cursus Kijk op hoogbegaafdheid
  • thema-avonden

Volwassenen

Volwassenen die hoogbegaafd denken te zijn of het willen snappen lezen hier verder.

 

  • algemene inleiding + werkwijze
  • producten
  • studiemiddagen
  • cursus Kijk op hoogbegaafdheid

 

Scholen

Van het opzetten van beleid tot en met de praktische uitvoering en de coaching van leerkrachten: op uiteenlopende manieren bied ik scholen advies en ondersteuning op het terrein van hoogbegaafdheid.

Kinderen

Je kind is hoog begaafd of je vermoedt dat dit zo is.

Jongeren

Je weet van jezelf dat je hoogbegaafd bent of denkt dat dit zo is.

i

Kinderen

Als je zoon of dochter hoogbegaafd is, kan deskundige begeleiding nodig zijn.

Volwassenen

Volwassenen die hoogbegaafd denken te zijn of het willen snappen lezen hier verder.


 

Scholen

 

Van het opzetten van beleid tot en met de praktische uitvoering en de coaching van leerkrachten: op uiteenlopende manieren bied ik scholen advies en ondersteuning op het terrein van hoogbegaafdheid.

 

Wie ik ben

 

Toen ik mij als moeder van drie begaafde kinderen het hoofd boog over dit soort vragen, was ik al geruime tijd werkzaam als leerkracht in het basisonderwijs. Uiteraard sprak ik regelmatig met de leerkrachten op de scholen waar ik werkzaam was over hoogbegaafdheid. Daarnaast was ik als bezorgde moeder vaak op de school van mijn kinderen om hun soms benarde situatie te bespreken. In beide soorten contacten (moeder en leerkracht) merkte ik dat ook school de antwoorden schuldig moest blijven op de knagende vragen over hoogbegaafdheid die ik mijzelf stelde. Hoe krijg ik mijn kind aan de praat? Wat is er nodig om tegemoet te komen aan zijn uitdaging?