Trainingen
2,5% van alle mensen is hoogbegaafd. Als je te maken krijgt met hoogbegaafdheid, heb je veel vragen. Hoe komt het dat mijn kind of leerling rigide vasthoudt aan afspraken? Waarom wil hij/zij mijn manier van rekenen niet eens proberen? Hoe komt het dat hij/zij niet kan plannen, en er op het laatste moment paniek ontstaat? Hoe begeleid ik mijn hoogbegaafde kind dat eigenlijk niet meer in beweging komt, en nergens meer voor te motiveren is?
Je bent op zoek naar de beste manier om met het gedrag en de denkwijze van het kind om te gaan. Of je bent op zoek naar meer kennis. De trainingen van Bureau Flore voorzien in beide behoeften. Elke training heeft een theoriedeel, waarin kennis wordt aangereikt, en een praktisch deel met concrete handvatten. Je gaat naar huis met een gevulde gereedschapskist en een hoofd vol ideeën om de volgende dag meteen mee aan de slag te gaan.
In het schooljaar 2018-2019 zijn er de volgende trainingen. Zij zijn bestemd voor iedereen die te maken heeft met hoogbegaafdheid, tegen bepaalde zaken aanloopt, of zich erin wil verdiepen. Ouders, leerkrachten, intern begeleiders, begeleiders van plusklassen, volwassen hoogbegaafden, kindercoaches, professionals in de kinderopvang, iedereen is van harte welkom.
De trainingen worden alle gegeven in Utrecht.
In Utrecht is de locatie aan de Maliesingel, net buiten het centrum, goed te bereiken met de openbaar vervoer en auto.
Executieve vaardigheden: plannen en organiseren, hoe doe je dat?
Om gebruik te kunnen maken van je intelligentie, heb je vaardigheden nodig. Welke vaardigheden zijn dat? Hoe kunnen ze je belemmeren? Hoe herken je ze? En hoe train je ze?
Eigenaarschap en verantwoordelijkheid: lekker zelluf doen!
Leunt jouw hoogbegaafde kind/leerling achterover? Ontloopt hij zijn verantwoordelijkheid? Presteert hij wellicht al onder? Komt hij niet in beweging? Ontdek in deze training hoe dat komt en wat je eraan kunt doen. Over dit onderwerp schreef ik het boek Lekker zelluf doen. Je ontvangt dit boek op de training.
Fijn dat de training in een kleine groep plaatsvindt. Op die manier kun je makkelijk ervaringen uitwisselen.
H. van Mameren, J. Harmenshof
De studiemiddag was leuk en leerzaam. Ik geef ’em een 9!
C. Bot, CBS Voorhof Vianen
De training doet mij weer kritisch kijken naar hoogbegaafde leerlingen, de aanpak bij ons op school, en de wisselwerking met de leerkracht. Leerzaam!
J. Roelofse, Floris Radewijnszschool
Veel ideeën opgedaan! Helder van opzet, heel duidelijk en compleet. Lekker praktisch. Ik geef de training een 10.
J. Wesselink, Prins Mauritsschool